قیمت میلگرد

ذوب آهن اصفهان , ابرکوه و بافق یزد , میلگرد تبریز و کرمان | قیمت به روز و آنلاین

قیمت میلگرد

ذوب آهن اصفهان , ابرکوه و بافق یزد , میلگرد تبریز و کرمان | قیمت به روز و آنلاین

  • ۰
  • ۰

ناودانی نوعی پروفیل به شمار می آید و انتخاب پروفیل مناسب اهمیت بالایی در طراحی سازه‌ها دارد. بنابراین مجموعه ی صبا فولاد در این مقاله قصد دارد برای شناخت بیشتر شما همراهان عزیز و گرامی توضیحاتی درباره تعریف و انواع ناودانی بپردازد.

 

ناودانی چیست؟

ناودانی نوعی پروفیل است که به دلیل شکل هندسی خاصی که دارد (حالت پروفیل به صورت U) به طور گسترده در ایجاد قاب و پایه ها مورد استفاده قرار می گیرد و همینطور برای پروژه های ساختمانی مورد استفاده قرار می گیرد.

پروفیل ها در دو گروه باز و بسته قرار دارند و ناودانی جزء گروه پروفیل باز به شمار می رود. این نوع از پروفیل کاربرد گسترده ای در زمینه ی صنعت و ساختمان و اجرای خرپاها و بادبندها دارد.

ناودانی

تعریفی ساده از ناودانی سبک

ناودانی سبک از لحاظ وزنی نسبت به وزن درج شده در جدول اشتال کمتر می‌باشد. به عبارتی، وزن این نوع از ناودانی‌ها بسیار کم‌تر از مقدار استاندارد جدول مهندسی می‌باشد. از جمله بیش‌ترین کشورهایی که این نوع از ناودانی‌ها را تولید می‌نمایند می‌توان به ایران و روسیه اشاره نمود.

تعریف ساده از ناودانی سنگین

ناودانی سنگین از لحاظ وزنی کاملا مطابق با وزن درج شده در جدول وزنی اشتال می‌باشد. به عبارتی وزن و ابعاد این نوع از ناودانی‌ها دقیقاً با استاندارد جدول مهندسی برابر می‌باشد. ناودانی سنگین در کارخانجات داخلی و برخی از کارخانجات اروپایی تولید می‌شود.

تعریف جدول وزنی اشتال

جدول اشتال یکی از جذاولی هست که نیاز مهندسین عمران را می تواند رفع کند. این جدول در طراحی و اجرا کمک شایانی به مهندسین عمران می کند. در این جدول خصوصیات پروفیل های فلزی مختلف مثل پروفیل U, T, Z و نبشی، پروفیل های پهن و باریک قابل مشاهده است.

ناودانی سبک چه خصوصیاتی دارد؟

ناودانی‌های سبک نیر مانند سایر محصولات فولادی دارای یک سری ویژگی‌های منحصر به فردی می باشد. که در این بخش به برخی از این موارد اشاره خواهیم نمود. وزن و ابعاد این نوع از ناودانی‌ها از وزن و ابعاد ثبت شده در جدول مهندسی اشتال کم‌تر می‌باشد. از نظر استاندارد تولید این ناودانی استاندارد متفاوتی در مقایسه با استاندارد تولیدی ناودانی سنگین دارد. قیمت ناودانی سبک ارزان‌تر از قیمت ناودانی سنگین می‌باشد و علت این امر وزن کمتر ناودانی سبک در مقایسه با ناودانی سنگین است.

ناودانی

 

بررسی تفاوت ناودانی سبک و ناودانی سنگین

تفاوت عمده ی ناودانی سبک و ناودانی سنگین به شرح زیر می باشد:

  • ابعاد و وزن
  • استانداردهای در نظر گرفته شده در زمان تولید محصول فولادی
  • کاربرد پروفیل سبک و سنگین
  • قیمت

نتیجه‌ گیری

در این مفاله به تعریف ناودانی و توضیح درباره ی انواع ناودانی و تعریف جدول اشتال پرداختیم. و متوجه شدیم که وزن ناودانی سبک از وزن ثبت شده در جدول استاندارد اشتال کمتر بوده و وزن ناودانی سنگین کاملا مطابق با جدول مهندسی اشتال می‌باشد.

با مطالعه ی این مقاله می توانید ناودانی موردنظر خود را طبق مایحتاج خود خریداری کنید. در صورت نیاز می توانید با مجموعه ی صبا فولاد تماس حاصل نمایید کارشناسان صبا فولاد همیشه پاسخگوی شما مشتریان عزیز خواهد بود.

برای مشاهده ی قیمت ها می توانید به سایت صبا فولاد مراجعه کرده و از منو – قیمت روز – قیمت ناودانی را مشاهده کنید.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی